Blaner Attila

Blaner
Attila

Attila marketingje

Tamás László

Tamás
László

László marketingje

Horváth Lajos

Horváth
Lajos

Lajos marketingje

Fülöp Zoltán

Fülöp
Zoltán

Zoltán marketingje

Wábits Viki

Wábits
Viki

Viki marketingje

Varga Zoli

Varga
Zoli

Zoli marketingje

Szabó Szabolcs

Szabó
Szabolcs

Szabolcs marketingje

Dóka Károly

Dóka
Károly

Károly marketingje

További MFP tagok:

4+1 rejtett hiba, amivel a legsikeresebb marketingeszközt is a földbe lehet döngölni…

Tedd a szívedre a kezed! Érezted már úgy, hogy hiába ismersz zseniális marketing trükköket, hiába teszel meg mindent, hogy ezeket a gyakorlatban is kiválóan alkalmazni tudd, előfordul, hogy egyszerűen nem megy?

Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül. Engedd meg, hogy bemutassuk Neked azokat a pontokat, ahol bizony sokan elcsúsznak, mert nem látszik „a jég a hó alatt”…

1. hiba: Hasra ütés, gondolatolvasás, avagy amikor a marketingeszköz bevetését nem előzi meg alapos kutatás…

Hadd kezdjem mindjárt egy idézettel: „Szeretem a csokifagyit, de horgászáskor kukacot használok, mert a halak a kukacot szeretik.” Ez a mondat Zig Ziglar szájából hangzott el, aki egyike a legnépszerűbb motivációs előadóknak Amerikában. De mielőtt elijesztenélek egy külföldi példával, megnyugtatlak, hogy a „halak” nyelve itthon és külföldön is egy és ugyanaz.

Vagyis a vevők mindenhol azt fogják szeretni, azaz megvenni, ami a „fogukra való”, és nem azt, ami egy cégvezető szerint a kedvencük.

Nagyon fontos, hogy cégvezetőként ne próbáld meg egyedül eldönteni, mi kell a célpiacnak. Mindig végezz megfelelő kutatást. De vigyázz! A kutatásod alanyai ne a szomszédjaid, a legjobb barátaid vagy a rokonok legyenek. Egyrészt – valljuk be –, lehet némi jó szándékkal vezérelt, kegyes részrehajlás a kérdéseidre adott válaszukban, másrészt ők NEM a vásárlóid.

Ha az ügyfélnek akarsz eladni, akkor döntsön az ügyfél, az ő igényeit kell figyelembe venned. És erről csakis akkor szerezhetsz tudomást, ha megkérdezed őt. Ismerd meg, és a döntés máris kockázatmentessé és egyszerűvé válik. Gondolj csak bele, pl. milyen nehéz ajándékot venni valakinek, akit nem ismersz!

TIPP: Bármelyik marketingeszközt választod is, a kutatás legyen a bevetés alapja, mert csak így garantált a maximális profit.

2. hiba: Kísérletezés, avagy a marketingeszközök alapszabályainak nem ismerése…

Minden reklámeszközre vonatkoznak szabályok. Csak vegyük példának a hirdetést. Egyáltalán nem mindegy, hogy fél oldalas vagy oldalas, hogy csalit reklámozol vagy egyenesen a terméket, hogy kinek szólsz, hogy melyik újságba kerül… és a többi, és a többi.

Egy-egy alapszabály valójában nem más, mint a vevőd tudatos és tudatalatti kifogásainak kezelésére szolgáló eszköz.

Hiszen mit csinál egy vevő, ha elolvasott egy hirdetést? Mérlegel. Azaz másodpercek alatt megtalálja azokat a kifogásokat, amiért nincs szüksége a termékedre. Olyan, mint lufiban a víz: a legkisebb lyukat is megtalálja, hogy lelépjen.

Ha azonban előre megadod neki a válaszokat, akkor egyszerűen nem marad kifogása, és sikeres lesz a hirdetésed. Pl. egy termékhirdetésnél szükség van garanciára, árra, előnyökre, instrukcióra és egy jó ajánlatra. Ha bármelyik is kimarad, vagyis akár egy pici lyuk is van a lufin, lőttek a sikernek.

Tehát ha jól akarod csinálni, ismerned kell az alapszabályokat. Legalább annyira, mint az 1×1-et az iskolában, mert ha nincs a fejedben, akkor könnyen kimarad valami fontos dolog. A Marketing Fitnesz Programban éppen ezért minden reklámeszköz szabályait megtanítjuk, és be is vetjük a gyakorlatban.

TIPP: mielőtt nekivágsz a kísérletezésnek, ami rengeteg időt és pénzt rabol el Tőled, tanuld meg az összes reklámeszköz alapszabályát! Meglátod, az ujjad köré tudod majd csavarni a vevőket.

3. hiba: Hiba a rendszerben, avagy a „B” terv és a kontroll hiánya…

Képzeld magadat a következő szituációba: van egy értékesítőknek szóló szoftvert forgalmazó céged. Ma indul a kampányod. Reggel egész szépen jönnek a rendelések, de délben megakad az egész. Mit teszel?

Neked van „B” terved egy hasonló esetre?

Nagyon fontos, hogy már a kampányod előtt meg kell tervezni az egész folyamatot, azaz, hogy mi után, mi következik, és mit tudsz bevetni, ha nem megy minden simán. Mert bizony ez előfordul.

Röviden:
Az „A” terv legyen ez: jön a vevő, rendel, Te visszaigazolod és nyomon követed.
A „B” terv: jön a vevő, nem rendel, emlékezteted, rendel, visszaigazolod és nyomon követed. Vagy jön a vevő, nem rendel, emlékezteted, de még mindig nem rendel, küldesz neki egy ejnye-bejnye emlékeztetőt, rendel, visszaigazolod és nyomon követed.

Sok vevő áll hadilábon az idővel. Ne engedd őket elúszni azzal, hogy menet közben találod ki a „B” tervedet. Légy ott folyamatosan a fejükben, és nem felejtenek el. Tapasztalat, hogy ha nincs jó terv, akkor késnek az emlékeztető levelek, összefüggéstelen a marketing, így pedig nem lehet igazi eredményt elérni.

Ráadásul, ha nincs mérés, mert pl. hiányzik a tervből, akkor azt sem fogod tudni, hogy hatásos volt-e a kampányod, érdemes-e legközelebb is indítanod egy ilyet… vagy pl. hol volt a hiba, amit nem kéne, hogy elkövess a következő alkalommal.

Ha tehát nincs jó terv, akkor a forgalom sem folyamatos. Hiszen egy krízishelyzetben, amikor pont nincs forgalom és ideges vagy, nehéz ellazulni annyira, hogy összeüss egy jó tervet.

TIPP: tervezz előre egy évre, hogy ne legyen nyűg az üzleti életed, és folyamatosan jöjjenek a vevők.

4. hiba: Struktúra nélküli marketing, avagy a lépcsők kihagyása…

Te is így reklámozod Magad? Néha eszedbe jut, hogy csinálsz egy hirdetést, majd ráfekszel egy kicsit a honlapod fejlesztésére, aztán jöhet mondjuk egy szórólap. Nos, ezzel három baj is van:

  1. őrült munka
  2. iszonyú nyűg állandóan új dolgokat kitalálni
  3. és sosem lesz hatékony

Ez olyan mintha elhatároznád, hogy összeszerelsz egy autót, de mondjuk nem a motorral kezded, hanem a szélvédővel. Ez az autó sosem fog működni.

A megoldás, hogy az alapoktól kezded a marketinged, és olyan céget építesz fel, ahol a marketing automatán működik, azaz már csak finom-hangolni kell, mint egy jó hangszert.

TIPP: első ugyan a tervezés, de a marketingeszközök bevetése után jön az alapozás,
Nagyon fontos a sorrend! Nézd csak!

  1. A célpiacod: ki a célpiacod, kik a jó vevőid, akikből többet szeretnél?
  2. Piackutatás: Kérdezd ki őket, mit szeretnek, mit utálnak, mik a problémáik, hogy döntenek… stb.
  3. Pozicionálás: A kutatásból megtudod, hogy mi legyen az előnyöd, amit sűrűn kommunikálsz mindenkinek, mindenhol, hogy ott legyél a fejekben.
  4. Ár-termék stratégia: azaz meg kell határoznod, hogy a vevő mit vásároljon először, mit másodszor, mit harmadszor. Pl. ha tréningeket „árulsz”, legyen először a kezdő csoport, majd a haladó és végül a mestertréning. Nálad mi biztosítja, hogy a vevődből a legtöbbet hozd ki, azaz visszatérő vásárló legyen belőle?
  5. Automata marketinggel működő cég: Ha készen vagy az alapokkal még jön az a terv: hogyan fog nélkülem működni a cégem, a marketingem? Azaz hogyan lesznek érdeklődőim, hogyan lesznek vevőim, hogyan fognak visszatérni hozzám a régi vevők?
  6. Marketing eszközök: Az automata rendszer után jöhetnek a vevőszerző reklámeszközök, attól függően, hogy a célpiacod mit szeretne, és mi jött ki a kutatásból. A legtöbb a cég a 6. pontnál kezdi, először a marketing eszközeit tervezi meg, az alapok tisztázása nélkül, pedig mennyi pénzt dob ki ezzel az ablakon!

+1 hiba: Nem hinni, avagy minden eddigi törekvést hiábavalóvá tenni…

Fura, de ez egy olyan pont, amit nem tudok igazán megmagyarázni. Csak tapasztalatból tudom, hogy ha valaki nem hisz a reklámeszközeiben, azaz abban, hogy működni fog, akkor valahogy nem is hoz átütő eredményt.

Ha Te sem hiszel a marketingedben és annak sikerében, akkor hogy várod el, hogy a vevőid higgyenek Benned és termékeidben/szolgáltatásaidban?

Ezt logikával nehéz megmagyarázni, de az ember alapvetően nem pusztán logikai lény. Amihez a legjobban tudnám kötni ezt a témát, hogy ha bizonytalan vagy, akkor a reklámanyagodat sem tudod tökéletesre készíteni. Gondolj csak bele, milyen eredményt érne el az a sportoló, aki ekképpen állna a dolgokhoz: Megpróbálom, de nem hiszem, hogy menni fog.

A hit tehát nemcsak hogy sokat segít, de egyenesen nélkülözhetetlen. A gondolatoknak iszonyú ereje van. Az olimpiai edzők sem pusztán az izmokat tornáztatják a versenyzőn, hanem támogatják, ha elbizonytalanodna.

Elárulom Neked, hogy a Marketing Fitnesz Programot is azért hoztuk létre anno, mert a világ legsikeresebb embereinek is voltak mentorai, edzői, akik fogták a kezüket. Itt van például Robert T. Kiyosaki, a „Gazdag papa, szegény papa” írója. Zárszóként, hadd idézzem most őt:

„Az igazi, áttörő fejlődés akkor volt, amikor többen dolgoztunk egy ügyön,
Többen, kívülállóként boncolgatták a témát, és még egy mentor is támogatott abban, hogy véghezvigyem azt, amit magamtól nem tettem volna meg."

Érdekel a program

„Annak javaslom, aki már sokat olvasott, de elakadt a megvalósításban! Réka és a csoporttagok most elég inspirációt adhatnak, hogy tényleg működőképes marketing rendszere legyen!”

Hirschler András


Hunet Kft. www.hunetkft.hu

„A konkurenseimnek NEM ajánlom!A többi kkv számára viszont szükséges, ha haladni
akarnak előre,ráadásul azonnal mérhető eredményeket hoz”

Mező Mónika


Peak Hungary Kft.
www.peakgirl.hu

 

„Az eredmények alapján mondhatom bátran, hogy a tréningnek köszönhetően működik most (jól) a cégünk.”

Oprea Iulia

Tiroli Álláskereső
www.tiroli.hu

 

Úgy érzem magam, mint egy Shaolin szerzetes, aki egy év tanulás után kilépve a kolostor kapuján olyan titkos tudás birtokában van, ami ’legyőzhetetlenné’ teszi.

Több, mint tíz éve tanulok marketinget, PR-t és a kommunikáció mindenféle formáját az értékesítéstől kezdve a tárgyalástechnikán át az eladástechnikáig, mert tudom, hogy egyetlen üzlet sem működik mindezek nélkül. Azonban egy iskola, egyetlen könyv sem adott még ilyen biztos és valóban gyakorlatias, használható ismeretet, mint a marketing Fitnessz Programon megszerzett „Feketeöves Marketinges” címmel járó tudás…

Fülöp Zoltán

feketeöves marketinges,
2008-ban az Év Marketingese Díj nyertese
www.reklamtolacimlapig.hu

Ajánlom azoknak a cégvezetőknek, akik rengeteg időt töltöttek már el a marketing ismereteik bővítésével, de a megvalósítás állandó napi problémaként lebeg felettük.

Szabó Szabolcs

ügyvezető
Grimex Magyarország Kft.

A konkurenciának kérném idézni:
Egy olyan csoportos foglalkozás, amibe kár belekezdeni, mert kidobott pénz, és mert az iparágban van már, aki elvégezte.

Varga Zoltán

Divian-Mega Kft.

Ha kicsit is bizonytalan jelenlegi marketingjében, jelenleg nem tudok jobb megoldást ajánlani, mint a "Program"! Ha akarja, itt megtanulhatja, hogyan járjon a jövő útján.

Dóka Károly

ügyvezető
Fagépszer Kft.
www.fagepszer.hu

Köszönöm, csak a konkurenciám ne tudja meg, hogy ennek a tréningnek köszönhető az az irdatlan gyors fejlődés, amin a cég az elmúlt időben átment.
Ne haragudj, de nem vállalom a nevem, mert valóban félek, hogy a konkurenciám megtudja…

Még egyszer nagyon köszönöm a 9 hónap alatt, Tőled és az MFP-től kapott rengeteg hasznos ötletet és útmutatást. Azt hiszem ez a tanfolyam volt az utóbbi időszakban a legjobb leghasznosabb befektetésem☺

Bató Zsolt

tulajdonos
Bató Motors Kft.

Ha szeretne egy teljes, átfogó képet arról, hogyan kell egy céget felfuttatni, profivá varázsolni és konkurenciára immunissá tenni, akkor ezt ne hagyja ki!

Kálmán István

ügyvezető
ICDI Kft.
www.icdi.hu