ÉKSZERPALOTA

Blaner Attila 2014 Év Marketingese

Itt a nyár, és ahogy végigpörgetem a Facebookot, vagy Instagramot azt látom, hogy ismerőseim csodásabbnál csodásabb helyeken töltik el jól megérdemelt szabadásukat. És így a képekkel kicsit engem is magukkal visznek ezekre a helyekre. Idén is több ismerősöm utazott el az amerikai kontinensre, azon belül is Orlandoba, hogy elmenjen a világ legnagyobb játszóterére / vidámparkjába a Disney Worldbe. Tavaly volt szerencsém nekem is eltölteni a családdal ott pár napot. (Már most megjegyezném, hogy ez nem volt elég, és biztos, hogy még visszamegyünk). És így a posztok láttán rájöttem, hogy még nem is írtam élményeimről marketinges szempontból. Itt az ideje pótolni.

A Disney parkok szerte a világon arról híresek, hogy évtizedek óta ténylegesen lenyűgözik és elkápráztatják az odalátogatókat. De ami ennél is érdekesebb, hogy 70%-a az először a parkba látogatóknak visszatér! A te businessedben mit jelentene ez a szám? Ha minden 10 ügyfélből, vásárlóból, vendégből, aki először vásárol nálad 7 biztosan visszatérne? Jó lenne, igaz?

De hogyan csinálja ezt a Disney?

Íme 3 fontos stratégia, amit a Disney alkalmaz, és ami miatt mindenki, aki először jár ott – beleértve engem is – vissza akar menni.

1. Az apró részletek

Ha elvennénk a Disney World-ből az apró részleteket, a finomságokat, azt ahogy az egész park tematizáltan fel van építve, akkor ez sem lenne más, mint egy sima vidámpark. Sőt egy csomó másik parknak a világon sokkal izgalmasabb, extrémebb attrakciói vannak.

Nem arról van szó, hogy pár Mickey egér Avatar vagy éppen aktuális Disney figura ki van téve kartonból. Ennél sokkal több részlet van kidolgozva a San Francisco méretű park területén.

A Disney figurának beöltözött alkalmazottak nyilvánosan soha nem vehetik le a jelmezüket, hiszen ezzel egy világ omlana össze a gyerekekben.

A régi western világot idéző Frontierland figurái véletlenül sem sétálgatnak a klasszikus Hamupipőkés, Csipkerózsikás Disney világot idéző Fantasylandben. Mint ahogy előbbiben a bendzsó hangja szól és grillcsirke illata terjeng, úgy utóbbiban a klasszikus disney mesék dallamait hallhatjuk és cukorka illat van.

És persze egyszerre nem lehet jelen két Mickey egér sem, hiszen Mickey egér csak egy van. A jelmezeket viselők kiválasztásánál fontos szempont, hogy pl Goofy sokkal magasabb, mint Minnie. És persze mindegyik Goofy és Minnie egyforma magas kell hogy legyen. Sőt mindegyik karakternek van egy aláírása, és mindegyik alkalmazottnak, aki az adott karakter jelmezét viseli pontosan ugyanúgy kell szignóznia Párizsban és Tokióban is.

A parkolókat sem az ABC betűivel jelzik, hanem az adott park tematikájához kapcsolódó nevekkel. A Magic Kingdom parkrészben Hook kapitány, Aladdin, Simba, stb, az Animal Kingdom parkrészben Zsiráf, Yeti, stb.

Hogyan tudod ezt a stratégiát használni?

Ha megvan a pozicionálásod, és ehhez kapcsolódóan van egy stílusod, egy hangnemed, ahogy kommunikálsz, megvannak a kulcs mondatok/szavak, amik erősítik ezt, akkor annak mindenhol át kell jönnie. Legyenek azok a képek, a betűtípus, a színek, a szavak a weboldaladon, propektusodban, a berendezés az üzletedben, irodádban, tárgyalódban. Ha az ügyfeled a weboldaladon nézelődik, megkapja a szórólapod, meglátja a standodat egy kiállításon, vagy bemegy az üzletedbe, tudja, hogy az a TE weboldalad, szórólapod, standod, üzleted, stb. Mivel szívesebben vásárolunk egy igazi embertől, mint egy cégtől, adj lehetőséget a vásárlóidnak, hogy megtudják ki vagy te, milyen vagy te. És ezt a legapróbb részletek egységes kidolgozásával meg is teheted.

2. Mindenki és minden különleges

A klasszikus disney mesék főhősei mindig különleges egyedi karakterek, és a parkokban évente akár 50-60 millió ember is megfordul,
az ott dolgozók minden látogatót igyekeznek egyediként kezelni.

Az hogy az alkalmazottak mosolyognak alap. És azt kell mondjam, hogy ez nem mű, nem erőltetett. Ami pluszban feltűnt, hogy a lányaimat mindig külön köszöntötték „Hi Princess” (Szia Hercegnő) megszólítással, ami különösen az akkor hétévesnek nagyon tetszett.

Ezenkívül meglepetés szerűen is bukkannak elő a különböző disney karakterek a parkban és osztogatnak kitűzőket vagy éppen lufikat, amiktől a gyerekek különlegesnek és kivételesnek érzik magukat. Sőt külön üdvözlik azokat a gyerekeket, akik eleve valamilyen
karakter ruhájában érkeznek és mennek végig a parkon (bár személy szerint nem irigyeltem szegénykéket a 40 fokos melegben).

Disneyworldben a mozgássérültek, mozgáskorlátozottak is szuperül mulatnak, hiszen majdnem minden úgy van kialakítva, hogy ők is részt vehetnek az attrakciókban.

És még valami. Itt ugyanúgy gondolnak a szülőkre, nagyszülőkre, mint a gyerekekre. A felnőttek legalább olyan jól szórakoznak, mint
a gyerekek. De miért is fizetne egy szülő napi 100 dollárt fejenként a családtagoknak, ha halálra unná magát. Nem igaz?

És persze ne felejtsük el az egyik legfontosabb dolgot, amivel visszacsábítják az ügyfeleket: a park folyamatos megújítása. Mindig fejlesztik,
mindig vannak újabb és újabb részek, újabb tematikus események, amikért megéri visszatérni.

Hogyan tudod ezt a stratégiát használni?

Adj többet, mint a simán jó szolgáltatás vagy termék. Teljesítsd túl az elvárásokat. Gondold végig a vevőd „vásárlási útját” és hogy azt
mivel tehetnéd jobbá, különlegesebbé, hogy ő még jobban érezze magát.

3. A mítosz

A Disney parkokban bizonyos dolgokkal kapcsolatban nagy a diszkréció. A takarítók láthatatlanok (mégis tisztaság van), a dolgozói,
karbantartói területek úgyszintén nem észrevehetők, a karakterek egy-egy fotózásra, aláírások osztogatására szinte a semmiből jelennek meg és tűnnek el.

De van valami, amivel kapcsolatban viszont nagyon is közlékeny a cég, ez pedig a saját története, a Disney-t körülvevő misztikum.

Persze sokan elsősorban a disney filmek, karakterek, zene miatt mennek a parkokba. De mindenki tudja (aki már járt ott biztosan), hogy
maga Walt Disney tervezte az első, kaliforniai parkot, sőt benne is lakott, illetve a floridai park tervezésében is részt vett. A történet, a mítosz, ami magát Walt Disney-t és vele együtt a parkot, annak folyamatos fejlesztését, folyamatos megújítását körüllengi azt az érzést kelti a látogatóban, hogy ő most valami grandiózus, izgalmas, történelmi dolognak is a részese lett. Ez pedig olyan érzelmi húrokat is megpendít sokakban, aminek köszönhetően még jobban kötődnek a márkához és térnek vissza a látogatók.

Hogyan tudod ezt a stratégiát használni?

Lehet, hogy a te sztorid nem ennyire grandiózus, nem ennyire történelmi. De te is használhatod a saját vagy a céged történetét, hogy ilyenfajta kötődést is kialakíts.

Mondd el, hogy ki vagy, és miért pont azt csinálod, amit? Mi az a belső motiváció, ami téged hajt? Miért kezdtél ebbe az üzletbe? Mi inspirált?

Ha ezt sikerül megtalálnod és érthetően megfogalmaznod, akkor nyert ügyed van.

Sok sikert!

Szeretném én is elérni ezeket az eredményeket cégemben! >

Pride lahko tudi do odpovedi ledvic, srčne in možganske kapi. Zaradi teh učinkov je zelo nevarna psihična odvisnost. Prednost uporabe kamagra šumečih tablet je v preprosti uporabi in v odličnem okusu pomaranče. Oglejte si, koliko lahko shranite v polju “prihranki”. Občasno se lahko strani pojavijo nekateri neželeni učinki, najpogosteje so to zardelost, glavobol, zamašen nos in driska.

2020-04-06T16:31:44+00:00