ÉKSZERPALOTA

Blaner Attila 2014 Év Marketingese

Mi volt a problémám?

Mivel a cégünk egy olyan termékkel kezdett foglalkozni, amely a piacon újdonságnak mondható, ezt a terméket egy számunkra teljesen új csatornán keresztül kezdtük értékesíteni (online).
Korábban csak állami cégeknek értékesítettünk, ahol nagyon számít a személyes kapcsolat, cégünk marketingje nagyon átlagos, vagy inkább még az alatti volt, ezért csak azt tudtam, hogy valami
újat csinálok, de nem tudtam, hogy jól vagy rosszul és nem akartam rosszul csinálni, (mert “ugyanazt a dolgot jól vagy rosszul csinálni ugyanannyi erőfeszítésbe kerül, csak a végeredményben van
különbség”). Örülök, hogy a jó úton járhatok és ebben a program segített.

Miben segített a program?

Igazából sok elemet használtam azokból a marketing eszközökből, amit ismertem, csak nem teljesen megfelelően és csiszoltam rajta.
Így például:
a hírlevél feliratkozáson, hogy tovább bővítsem az adatbázisom,
a hírlevélben található vásárlást ösztönző eszközökön, hogy az ajánlataim valóban ellenállhatatlanok legyenek,

Persze tudom még nagyon sok minden tennivalóm van, hogy az eszközök még tökéletesebbek legyenek.
Szerintem a gondolkodásom is sokat változott, de ami számomra a legfontosabb és a
program végén fedeztem fel: hogy a tervezés nagyon fontos abban, hogy az ember ne vállalja túl magát sem időben, sem energiában sem pénzben.
Nagyon örülök, hogy a 2009. évi Marketing Terv megírása rákényszerített arra, hogy leüljek és végiggondoljak egy intervallumot a marketingemből, és megtervezzem azt időben, hogy kiszámíthatóbbá váljanak a napjaim.

Változás-eredmények

A program első óráján leírt kitűzött célt a 2008-as év végére maradéktalanul sikerült tejesíteni.
A profitot sikerült megemelni (10% volt a kitűzött növelés és 2008. november 1-vel 15%-kal emeltük az árakat).
A kitűzött árbevételt 490 e Ft híján sikerült elérni. (Azt hiszem kicsit magasra lőttem, mert a 2007 évihez képest a 2008 évi árbevétel 3,33-szoros volt).
Már rajtam kívül ketten dolgoznak az üzletben.
Megnyitottuk a román üzletet is 2008.07.01-gyel, pont ahogy előzőleg terveztem, ott is alkalmazom az MFP-ben tanultakat és remélem el fogom érni legalább ugyanazokat az eredményeket,amelyeket Magyarországon elértem.

Wábits Viktória

Szeretném én is elérni ezeket az eredményeket cégemben! >

I found your entry interesting do i’ve added a trackback to it on my weblog. Po prostu trafia sie juz i to Przeciwwskazania do stosowania farmaceutyków na potencję w coraz mlodszym wieku.

2020-04-06T16:23:55+00:00