Alapvetően én is úgy gondolom, hogy egy szórólap önmagában nem lehet elegendő ahhoz, hogy a vevőt meggyőzze a vásárlásról. Most mégis mutatok egy példát, ami rácáfol erre:

Hipermarketek, drogériák, barkácsáruházak rendszeresen és sikeresen használnak szórólapot, más néven akciós újságot, hogy adott heti ajánlataikkal becsábítsák a vevőket az áruházaikba. Ezek azonban hetente, több oldalas színes újságként kerülnek több millió példányban a postaládákba.

De vajon egy kisebb vállalkozás tud e olyan szórólapot készíteni, aminek hatására az ügyfelek vásárolnak tőle?
A válaszom: igen. Persze most ne egy 1 oldalas, A6-os méretű, fekete-fehér szórólapra gondolj. Hiszen egy ilyen jellegű szórólapra feltehetően sosem tudsz annyi információt feltüntetni – még a legjobb szándékkal sem – ami elég meggyőző tudna lenni.

Hogy mekkora szórólapot kell készítened, az nyilvánvalóan nagyban függ magától a terméked/szolgáltatásod jellegétől. Minél bonyolultabb, minél újszerűbb, amit kínálsz, annál nagyobb felületre lesz szükséged. És természetesen, ha cégeknek adsz el, akkor valószínűleg nem szórólapban gondolkodsz majd, hanem egy prospektusban. De a lenti példa struktúráját akkor is használni tudod.

Nézzük akkor, hogy milyen egy olyan szórólap, ami a meggyőzéshez szükséges minden elemet tartalmaz.

1# Mivel ezt a szórólapot környékbeli szállodák recepcióin lehet elvenni, sok más egyéb programot reklámozó szórólap társaságában, ezért mint mindig, itt is elengedhetetlen egy figyelemfelkeltő címsor (ami nem mellesleg a több soros szórólaptartóból is biztosan kilátszik). Watch Whales = Nézzen Bálnákat!

2# Bizalomépítő elem, mely alátámasztja a több évtizedes tapasztalatot. Our 38th season! = 38. szezonunk!

3# Figyelemfelkeltő fotó, ami az érdeklődők tekintetét a szórólapra vonzza.

4# Médiareferencia, mely egy független vélemény a cégről, ezért nagyon hiteles. One of the top 5 whale watches int he USA. = Az USA top 5 bálnanéző túrájának egyike.

5# A sztori melyből kiderül, hogy az 1979 óta működő társaságot a mai kapitány az édesapától örökölte.

6# A csapat tagjainak bemutatása, fotókkal, szakmai tapasztalatokkal. Ők azok, akikkel a hajón találkozni fogunk.

7# A küldetés megfogalmazása, bemutatása a vevő szemszögéből, azaz, hogy mindez miért lesz jó nekem, aki részt veszek egy ilyen túrán. Tehát azon kívül, hogy megnézhetjük a bálnákat, mi az amit tudnunk kell a bálnákról, és hogyan védhetjük meg őket. Fotókkal alátámasztva

8# Elégedett vevői vélemények, mely egy független oldalon (Trip Advisor) jelentek meg, így még hitelesebbek.

9# Szakmai tagság, mely alátámasztja a cég küldetését.

10# A szolgáltatás bemutatása, fényképekkel, felsorolásszerűen, azaz mit fog az ügyfél megtapasztalni az út során.

11# Mi az, amiben a cég jobb/más hasonló túrákat szervező cégekhez képest, és ennek mi a haszna a vevő szemszögéből. (fotókkal illusztrálva)
Pl.: – nagyobb hajó – több, kényelmesebb hely a bálnanézésre, amivel a tengeri betegség is könnyebben kiküszöbölhető
– gyorsabb hajó – így nem az oda és visszaúttal megy az idő, hanem a bálnák megfigyelésével
– extra nagy, fűthető belső kabin – hűvös, szeles, esős időben is nyugodtan nézheti a bálnákat
– míg máshol 1-2 mosdó áll rendelkezésre, addig ezen a hajón 4
– a kapitányok több, mint 8 000 túrát vezettek már, és összesen 52 év tapasztalatuk van, ami szintén egyedülálló ebben a régióban –                stb.

12# Még extra előnyök, amiben ez a cég jobb a többinél. (Pl.: ingyenes parkolás, saját ételt is fel lehet vinni a hajóra,

13# Prémium szolgáltatás rövid bemutatása (4 órás privát túra)

14# További elégedett vevői vélemények.

15# Garancia – ha az út során nem látnának bálnát, akkor az ügyfél ingyenesen részt vehet egy következő túrán (pontosabban addig jöhet vissza ingyen, ameddig nem lát bálnát). A cég itt bizonyítékkén kiírja, hogy az esetek 98%-ában találkoznak bálnákkal.

16# Általános információk: jegyárak, indulási időpontok, mit kell magunkkal vinni, hogyan juthatunk el a céghez, hogyan/hol lehet jegyet foglalni.

Ha jól megnézed ezt a szórólapot, akkor Te is látod, hogy tulajdonképpen egy weboldalnyi információt tartalmaz, megválaszol minden lehetséges ügyfélkérdést. Mindent részletez / megmutat, ami ahhoz kell, hogy egy ügyfelet meggyőzzön. Mindent leír, amit a cégvezető vagy értékesítő kolléga elmondana egy személyes találkozó alkalmával.

És persze mondhatod, hogy ez klassz ugyan, de egy ilyen szórólap, az már nem is igazi szórólap, és nagyon drága. De vajon mi az, ami a végén tényleg drága lesz? Egy jól összeállított, színes, tartalmas, több oldalas szórólap, ami a megfelelő helyen van terjesztve, vagy egy kis A5-ös szórólap, amit ugyan nagy példányszámban gazdaságosan le tudsz gyártani, de nagy eséllyel a kukában végzi? Szerintem Te is tudod a választ.

Inkább találj egy szűkebb, célzottabb terjesztési területet, pl. egy kiállításon csak annak add oda, akivel beszéltél pár szót, vagy egy plázában csak a tényleges célcsoportnak add a kezébe, de ha erre az eszközre akarod bízni az értékesítésed, akkor viszont arra minden infót érdemes feltenned, csakúgy mint a fenti példában. Ha egy A5-ös szórólapot készítesz, akkor nagy eséllyel a 16# pontban található általános infókat fogod tudni csak felütetni, ami a többi 15 pont nélkül nem lesz elegendő, sőt az ár akár el is ijesztheti a potenciális ügyfeleket.

És ne feledd, ha B2B cégként prospektust készítesz, akkor is pontosan ennyi mindent kell beletenned az anyagba, ha eredményeket akarsz.

Szeretném én is elérni ezeket az eredményeket cégemben! >
2019-01-08T11:49:41+00:00