Ugye van? Különben a világ legjobb reklámszövege sem lesz elég, hogy eladj.

Tudnod kell, hogy a vevőid vásárlási döntéseiben sokkal nagyobb szerepe van a vizuális kommunikációnak, a vevőid szépségérzetének, mint azt gondolnád.

Amíg egy könyv írója akár több oldalon keresztül is taglalhatja a főszereplője arcvonásait, ugyanezt a tudást a jobb agyféltekénk a valós arcot látva egyetlen pillantással képes megszerezni. A vizuális észlelés tehát gyors és rendkívül komplex értelmezése a környezetünknek.

Egy marketing anyagban a vizuális elemek gyorsan hatnak mind a tudatalattinkra, mind az érzelmeinkre, amit csak a szöveg maga nem képes ellátni

1) Tudat alatt – segítik a megértést, az emlékezést. Segítenek dekódolni a szöveget, odairányítják a figyelmünket egyes információkra.

2) Érzelmileg – pedig bevonnak minket, megmozgatják a fantáziánkat, fokozzák a kreatív gondolkodásunkat, ami mélyebb és pontosabb megértést biztosít, és elkötelezettséget, empátiát vált ki

Nem tudunk róla, de a szemünk milliónyi apró részletet dolgoz fel egyszerre. Ezeket a részleteket pedig összeveti a korábbi tapasztalataival, így első benyomásra születhet szimpátia, vagy viszolygás, bizalom, vagy elutasítás.

A tapasztalat alapján léteznek az agyunkban arány-sémák, amelyek például egy emberről segítenek eldönteni, hogy szexi, semleges, vagy visszataszító, de épp így egy weboldal vagy katalógus design-ról is, hogy az a cég szimpi vagy sem, megbízható vagy sem.

Sőt ez befolyásol bennünket, hogy magáról a termékről vagy szolgáltatásról milyen képet alakítunk ki, az a termék szedett-vetett vagy kifinomult.

Ugyanez az arány- vagy szépérzék segít eligazodni a párválasztástól a fogkrémválasztásig, szinte minden döntéshelyzetünkben.
Mert mi alapján is döntjük el, hogy melyik fogkrémet választjuk a 5-10 azonos márkájú közül? Hogy melyik azonos árt kínáló webshopban rendelem meg az új nyomtatót, hogy melyik duguláselhárítót hívom fel a bedobott 3 szórólap közül és sorolhatnám…?

Tessék tehát vigyázni, a vevőnk nem csak a tartalmat olvassa, hanem a jobb agyféltekével is dolgozik, folyamatosan értékeli a látottakat és amit zavarosnak, vizuálisan kezdetlegesnek ítél, azt ki is ejti a rostán.

Tehát a vizuális elemek nagyon fontosak a meggyőzésben.

DE!!! Szögezzünk le valamit:

DESIGN ≠ DEKORÁCIÓ

Nem azért töltjük meg vizuális tartalommal a weboldalunkat, az FB oldalunkat, a katalógusunkat, hogy azokat kidekoráljuk.
Vizuálisan is ugyanolyan tartalomról beszélünk, mint szövegesen. Tehát nem dekorálunk, hanem üzenünk, közvetítünk valamit.

Ráadásul igazán akkor működik jól a vizualitás, ha kiegészíti a szöveget. A képek, ábrák tulajdonképpen olyanok, mint egy film előzetesei az írott tartalomnak. Adnak egy kis ízelítőt, hogy miről fog szólni egy cikk, maga a márka, a weboldal, vagy más tartalom., így mindenki gyorsan eldöntheti, hogy ez az ami kell neki vagy sem.

Tehát igenis, vizuálisan is tartalmat kell adni, nem csak dekorációt. Csak azért mert szép valami, nem fognak vásárolni.

Milyen vizuális eszközökkel tudsz a legjobban operálni, amik valóban tartalmat is közvetítenek?

1. Az egyik ősi módszer, ha a vevő problémáját vagy vágyát jeleníted meg egy képen. Lehet ez egy rajz, akár karikatúra, vagy egy fénykép is.

2. Ugyanígy jó megoldás lehet, ha a termékedet használat közben mutatod be. Itt használhatsz képet és videót is, de akár egy
rövid képregény is alkalmas lehet. Ez különösen jó lehet bonyolult termékek bemutatására.

3. Hogy felkeltsd a vágyat a terméked iránt, és jól elmagyarázd, egy-egy fontos funkcióját,előnyét használhatsz olyan képet is, amiben egy-egy részletét emeled ki a terméknek és nagyítod fel.

4. Az ígéreteid alátámasztására, statisztikák színes bemutatására, vagy bonyolult szolgáltatások elmagyarázására bevethetsz infografikákat, vagy folyamat ábrákat is.

5. Ha sok terméked vagy szolgáltatásod van, segítheted a vevődet a tájékozódásban és választásban egy-egy összehasonlító táblázattal, amit könnyen átlát.

6. A Photoshop világában tudom hogy sokan szkeptikusak az előtte-utána fotókkal kapcsolatban, de ha bizonyítékként más eszközt is használsz (pl.: videós vevői vélemények, garanciák, részletes esettanulmányok, stb.) akkor ez még mindig az egyik legjobb vizuális eszköz lehet, ami figyelemfelkeltő is és meggyőző is egyszerre.

7. A szövegek alátámasztásának egyik legjobb módja, ha mindenki által azonnal érthető szimbólumokat, piktogramokat, jeleket használsz.

8. Figyelemfelkeltésként pedig bemutathatod a terméked oda nem illő környezetben, ami döbbenetet kelt, és ezáltal vonzza oda a vevőd tekintetét.

Tehát a jól megírt reklámszövegen, tartalmon túl, igenis tartsd fontosnak a designt, foglalkozz vele mert ez alapján fogják eldönteni a
vásárlóid, hogy érdekes vagy a számukra, megbízhatnak e benned, érdemes e a cégeddel foglalkozniuk vagy sem.

Fontos azonban, hogy minden vizuális elem, kezdve a színektől a tipográfiáig, a piktogramokon, a képeken, videókon át közöljenek TARTALMAT, ne legyen öncélú, nem dekoráció…a kreativitás nem mehet a tartalom vagy a márka rovására.

Ha mindezt jól használod, akkor még ebben az infórengetegben, abban a pár másodpercben, amit a vevőjelölted első körben Neked szentel,
megfoghatod a vevőt, így jó eséllyel meggyőzheted, hogy Te vagy számára a legjobb megoldás.

Sok sikert hozzá!

Szeretném én is elérni ezeket az eredményeket cégemben! >
2019-01-08T11:46:09+00:00